Trening Cardio

Trening cardio

Trening cardio jest z pewnością treningiem wytrzymałościowym. Zaliczamy do niego zarówno bieganie, jak i jazdę na rowerze, a nawet szybki marsz. Stosowany jest jako element rozgrzewki, który rozrusza nasze mięśnie, przygotowując do potężniejszego wysiłku, jak i podstawowy element ćwiczeń, które zostały przygotowane na dany dzień. To on jest odpowiedzialny za zdecydowaną większość spalanej przez nas tkanki tłuszczowej, toteż czynności, przy których się męczymy są polecane osobom, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Jednak nie oznacza to, że powinniśmy z niego zrezygnować, gdy naszym celem jest zbudowanie wymarzonej sylwetki. Cardio jest nieodłącznym elementem każdego treningu. Pozwala na zwiększanie wytrzymałości organizmu, angażuje niemal wszystkie partie mięśniowe i sprawia, że ćwiczenia są skuteczniejsze. Całkowita rezygnacja z tego rodzaju ćwiczeń z pewnością nie przysporzy nam lepszych efektów, ani nie pomoże w dalszych zmaganiach na siłowni.

Cardio

Jedyną z podstaw dobrego treningu jest regularny trening cardio. Zazwyczaj używany jest do skutecznej rozgrzewki, jednak jeśli planujemy ćwiczyć na poważnie warto zarezerwować sobie kilka dni treningowych na tego typu aktywność. Trening cardio to nic innego niż bieganie czy też rower. Są to ćwiczenia, które wymagają od nas dość dużego wysiłku fizycznego i pociągają za sobą konieczność spalania tkanki tłuszczowej. Z tego względu wykorzystywane są przez osoby, które chcą zgubić kilka zbędnych kilogramów. Obecnie siłownie oferują swoim klientom nie tylko rowerki, bieżnie, ale także zajęcia ze spinningu, który jest niczym innym jak szybką, grupową jazdą na rowerze pod okiem wykwalifikowanego instruktora. Trening cardio pozwala nam na zachowanie ciała w dobrej kondycji, sprawia, że codzienne czynności czy też chodzenie po górach nie sprawią nam trudności, a sam wysiłek może zagwarantować nam dobre samopoczucie.

Wybierz rower

Wielu z nas zastanawia się jaka aktywność będzie najlepsza na początku. Równie wielu zapomina o tym, że posiadają w garażu sprzęt jakim jest rower. Jest to doskonała okazja na poprawienie swojej kondycji, a sama jazda daje wiele przyjemności i satysfakcji z przełamywania własnych barier i słabości. Choć wydaje się, że rower nie jest niczym wielkim i nie rozwija wielu partii mięśni, to jest to błąd. Udowodniono, że intensywna jazda na przykład pod górkę aktywuje mięśnie brzucha, nóg, pleców i rąk, na których dość silnie się wspieramy podczas jazdy. Rower powinniśmy przestać traktować jako narzędzie do powolnego spaceru po parku, wzdłuż ścieżek rowerowych. Jest bowiem świetną okazją no odrobienie treningowego cardio lub rozpoczęcie przygody ze sportem. Jeździć można wszędzie, wybierając łatwiejsze bądź trudniejsze trasy, a przyroda sama wytyczy nam kolejne wyzwania.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *