Przekąski na diecie

Przekąski na diecie – Dietetyk Warszawa

Kiedy zaczynamy się odchudzać bardzo trudno jest nam pozbyć się niektórych przyzwyczajeń. Najgorzej jest zrezygnować z jedzenia fast-foodów na mieście, przegryzania chipsów i słodyczy podczas oglądania telewizji. Często tłumaczymy się tym, że w biegu nie mamy czasu na zdrowe posiłki i musimy zjeść coś na szybko. Są jednak takie przekąski, których przygotowanie nie zabiera dużo czasu, a są bardzo zdrowe i zaspokajają niewielkie uczucie głodu.

Świeże owoce i warzywa

Są one bardzo smaczne, a dodatkowo zdrowe. Bez problemu możemy wziąć je do pracy. Najlepiej spożywać te, które przyspieszają metabolizm, usprawniają pracę jelit i są bogate w witaminy. Są to np. ananasy, jabłka, kiwi. Możemy również chrupać świeżą marchewkę.

Suszone owoce

Suszone śliwki i morele są bardzo smaczne, a dodatkowo są źródłem witaminy A, C, posiadają dużą ilość błonnika, potasu, miedzi, żelaza.

Garść orzechów

Nie powinniśmy przesadzać z ich ilością, ponieważ są kaloryczne, jednak garstka orzechów świetnie sprawdzi się jako przekąska i doda nam energii. Są one bogate w witaminy i składniki mineralne. Są źródłem błonnika, cynku, miedzi.

Gorzka czekolada

Jeżeli mamy wielką ochotę na coś słodkiego to sięgnijmy po gorzką czekoladę. Pamiętajmy jednak, żeby były to maksymalnie cztery kostki. Jest ona źródłem potasu, żelaza i wielu cennych antyoksydantów i witamin. Chroni skórę przez szkodliwym promieniowaniem ultrafioletowym, dzięki czemu zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory.

Jogurt naturalny

Posiada on wiele zalet, jest doskonałym źródłem białka, wapnia, pobudza przemianę materii i przyspiesza rozkład związków tłuszczowych. Jest on źródłem bakterii, które wpływają na prawidłową florę w jelitach. Żeby jogurt smakował lepiej, możemy dodać do niego świeże owoce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *